
Schematy Pracy

Propozycja zamieszczonej bajki włącza do zajęć dowolną lalkę lub...
Przebieg zajęć:
Zaproś dzieci do kręgu. Zabawa powitalna została stworzona na podstawie popularnej „rymowanki-pokazywanki” pt. „Niedźwiadek”. Razem z dziećmi recytuj kolejne wersy wiersza z pokazywaniem:
Jedna łapka, druga łapka, ja jestem Pies Plamek (wystaw do przodu jedną rękę, drugą rękę, a później obiema wskaż na siebie).
Jedna nóżka, druga nożna, a to jest ogonek (podnieś jedną nogę, drugą nogę, a później odwróć się tyłem do środka koła i bujaj biodrami, jakbyś machał ogonkiem).
Lubię ludzi (unieś ręce do góry), kocham ludzi (stwórz z dłoni serce), zwłaszcza swą rodzinę (wskaż na wszystkich dookoła).
Dbają o mnie (głaskamy koleżanką lub kolegę obok po plecach), karmią (udajemy, że coś gryziemy), bawią, okazują troskę (wszyscy w kręgu się przytulają obejmując ramionami osobę po lewej i prawej stronie).
Naucz dzieci rymowanki z pokazywaniem i powtórz kilka razy. Z czasem możesz przyspieszyć tempo, co wywołuje w grupie chichoty i dobry nastrój, zwłaszcza wtedy, kiedy nauczyciel się pomyli.
Porozmawiaj z dziećmi o zwierzętach domowych. Czym się różni zwierzę domowe od dzikiego? UWAGA, bardzo często dzieci utożsamiają „dzikie zwierzę” z niebezpiecznym i wskazują na lwa i tygrysa, ale na wiewiórkę i sarnę już nie. Warto poświęcić chwilę na rozmowę o znaczeniu słowa „dziki=nie będący pod opieką człowieka”. Jakie dzieci znają zwierzęta domowe? Czy ktoś ma jakieś w domu? W jaki sposób się nimi opiekują, zarówno dzieci jak i rodzice, rodzeństwo? Czym różni się pies od na przykład kota, chomika czy rybki?
Propozycja zamieszczonej bajki włącza do zajęć dowolną lalkę lub...